Första stegen

Ytterligaren en mycket trevlig helg har nått sitt slut.
En helg med underbara vänner, familjemys och en gående lilleman. Ja i lördags tog han sina första stapplande steg. Tidigare har han bara stått och gungat lite och sedan satt sig ner igen, men nu tog han mod till sig och bara traskade iväg som ingenting. Först 5 steg sen 10 steg och sen genom hela rummet. Jag vet för andra kanske det inte låter så spännande, men för en förälder är det helt fantastiskt att se sitt barn utvecklas och lära sig nya saker. Tänk, på 10 månader går ett barn från att knappt kunnar röra sig till att rulla runt, krypa, ställa sig och sedan gå. Helt otroligt! Visst hade ett djur i naturen samma utvecklingstid som en människa, hade den varit rovdjursmat för länge sedan. Men som förälder tycker jag knappt man hinner med i svängarna. Liten börjar bli stor :)

Ja idag är det exakt en vecka kvar tills vardagen infinner sig igen. Klockan 07:00 ska jag vara ombytt och instämplad på jobbet. Känner inte ett dugg sug att börja igen om jag ska va ärlig. Men jobb måste man ju ha och jag är väldigt tacksam för att jag har ett så det är väl vara att le och se glad ut! Men på tisdagen ska jag ta ledigt en timme för att åka iväg på spännande saker. Mer om det senare.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej jag vet inte alls vad det kan bero på men jag skulle tro att bråk med exet (hela tiden) ställer till en del av det. Får nog ta och knalla iväg. :)

2011-06-22 @ 08:21:56
URL: http://sandranylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0