Fyrhjuling

Idag åkte Alex och William in till stan för att träffa Williams farfar och kusin. Farfarn skulle tydligen köpa en fyrhjuling till sina barnbarn. Det var bestämt att det skulle bli en liten på 50 cc, men för att kunna ta den på hans åkeri var han tvungen att köpa en på 150 cc istället!? Så William lär nog få åka framför mamma och pappa i bra många år framöver innan vi släpper lös honom själv. Men Alex har gått med ett leende på läpparna hela dagen eftersom att den ska stå hemma hos oss. Så den lär ju bli flitigt använd! Den var även vägregistrerad så funderar på om det ska bli mitt nya shopping fordon. Perfekt att ta till ICA ju ;) De blir ju billigare än att ta bilen iaf.

Passade även på att ta en lång ridtur när pappan och sonen var iväg. Hästen fick sig även ett ordentligt bad, så nu är hon vit en stund igen.

Idag jobbar Alex 14:00-01:00 så jag och lilleman får roa oss själva. Men förhoppningsvis ska han vara ledig tills på tisdag sen, så de känns bra. Men känner jag Lasse rätt kommer han garanterat att ringa Alex i helgen och fråga om han inte kan köra ett par lass till Linköping eller nåt... Och eftersom att jag har en sambo som inte kan säga nej tackar han givetvis ja till det. Men med tanke på hur många gånger jag fick låna lastbil av honom gratis när jag höll på med mitt C kort så är de ju ganska svårt att neka honom. Dess utom tankar vi all diesel på honom och tar ut massa bildelar, så utan honom hade allt varit väldigt mycket dyrare.

Ska försöka få ut Williams pool idag med så vi kan bada lite. Jag kommer garanterat ha världens lyckligaste son när han får se en stor pool full med vatten som bara är hans :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0