Shopping dag

Dagen började med att lilleman tog sovmorgon fram till tio i tio!?! Rätt bra med tanke på att han somnade vid nio igår kväll, men de va väl en engångsförteelse antar jag. Skönt va de åtminstone!

Sen käkade vi frukost och åkte ut till Ikea där vi shoppade lite bra att ha saker. Måste säga att Ikea är verkligen toppen. Dom har nästan allt och dessutom är dom billiga. Sen åkte vi vidare till babyproffsen som jag gillar desto mindre... Anledningen till att jag åkte dit va för att dom hade rea på en resesäng som vi är i behov av. Väl där fick vi (som vanligt) vänta en evighet på att få hjälp. Det visade sig sedan att sängen var slut, men att jag kunde få en annan säng fast 100 kronor dyrare. Eftersom jag va skapligt irriterad sa ja bara nej tack och gick, vilket jag gjorde helt rätt i. För när jag kom hem och tog in posten låg det ett reklamblad från just babyproffsen, som gjorde reklam för samma säng som jag skulle få "byta" mot, fast 300 kronor billigare. Fast detta började gälla från och med i morgon. Men kunde inte personalen vräkt ur sig att kommer du i morgon istället så kan du få den billigare. Nä nu är de sluthandlad där kan jag lova! Usel service och svindyrt är de. Visst jag skulle mycket väl kunnat betala den där hundringen extra, men är det något jag inte tål så är det dålig sercice så då är jag hellre utan!

Sen åkte vi hem och myste med pappan i familjen innan han drog iväg på jobb. Han slutar någon gång i morgon bitti/förmiddag, så i morgon tar jag och William och åker ut på lite äventyr så Alex får sova lite innan våra middagsgäster dyker upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0