Kväll


Ja de blev kväll idag med!
William sover och jag har satt igång tvättmaskinen och diskmaskinen. Nu ska bara den torra tvätten vikas, köket röjas upp och den nya tvätten hängas. Sen får jag ta natten.
Det är ganska mysigt ändå att gå omkring och pyssla så här på kvällen i lugn och ro. Åtminstone nu när man är mammaledig och vet att man inte ska upp tidigt och jobba dagen efter. Men snart blir de ju ändring på de med. Usch börjar få riktig ångest faktiskt! Har ju varit hemma ett helt år, och nu är det bara några fjuttiga veckor kvar innan verkligheten kommer ikapp en igen...
Aja skönt att få en ordentlig lön igen iaf.

Va ut till Marieberg en sväng förut. Va tvungen att köpa lite nya kläder till William eftersom han har en tendens att växa ur dom han har. Tur att en annan inte växer i den där farten ;)
Det var knappt inga andra där så de va riktigt mysigt att gå omkring och kika i lugn och ro.

Idag har även Åke varit här med grävmaskinen och fixat till. Så nu äntligen kan jag börja fixa iordning lite på tomten. Gräs ska sås och blommor ska planteras.
Åke är förövrigt en ganska rolig gubbe. Sist han va här så hade Alex frågat honom ungefär ett halvår innan om han kunde komma ut, och han svarade att han kommer så fort det passar att grävmaskinen är ledig. Ett halvår senare (morgonen efter vi hade kommit hem från BB) vaknade vi av att han stod här ute och grävde för fullt. Så de va bara för Alex att ge sig upp och hjälpa till, och jag fick försöka fixa ihop lite mat åt dom med William på armen. Detsamma var det idag. Alex frågade för några månader sedan om han kunde komma, och Åke sa att han kommer någon fredag framöver. Men idag när jag klev ur duschen stod han där med sin grävmaskin och kärra i högsta hugg. Haha. Men de blev ju riktigt bra iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0