Ensam hemma

Imorse gick Alex upp med William, gick ut med hunden och och sedan åkte dom iväg för att busa med farmor och farfar. Så nu sitter jag här helt själv och njuter. Det är över ett år sedan det hände sist, så måste erkänna att det känns lite konstigt! Även fast det är helt fantastiskt och underbarat att vara mamma så måste man få lite tid för sig själv ibland. Så dessa timmar har varit väldigt välbehövliga. Speciellt nu när det inte är så länge kvar tills vi är fyra i familjen! Men nu känner jag att batterierna är laddade igen, och jag kan fortsätta att vara en bra mamma :)

Snart ska jag åka iväg och klippa mig, vilket också är VÄLDIGT välbehövligt!
Kanske även möter upp Alex och William och tar en fika någonstans :)

Förövrigt är det mesta som vanligt. Jag har flytttat över hästen till grannen (50 meter bort) så jag slipper allt jobb som det innebär att ha hästen hemma. Det känns verkligen helt underbart bra! Stallet är kanon fint, stallägarna är dom bästa grannarna man kan tänka sig och Smulan trivs som fisken i vattnet. Så bättre än så kan det nog inte bli!
Magen växer som aldrig förr, och jag har redan gått upp nästan 10 kg! Så att komma i mina vanliga kläder är ju bara att glömma... Men jag följer exakt samma viktkurva som när jag väntade William, så förhoppningsvis ska jag väl bli av med dessa kilona sen med. Har även börjat känna av njuren som jag hade så mycket problem med sist. Dessvärre har jag även fått samma läkare som då som tycker att jag ska vila och knapra alvedon... Förra gången gjorde jag som hon sa vilket resylterade i en inflamerad njure och sjukhusvistelse, så får väl försöka stå på mig lite så jag får hjälp av någon som faktiskt vill hjälpa istället!


Ja så här ser magen ut nu, tre månader innan det är beräknat





Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Du är jättefin, gumman =)

2011-10-16 @ 11:18:21
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Terese Vigardt

Tack ska du ha! Det värmde =)

2011-10-16 @ 11:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0