Gräsänka

I fredags körde jag iväg sambon till Tysklandsbussen som skulle återvända dagen efter klockan 15:30. Men som alltid gick det ju givetvis inte som planerat, utan de fick punka i Danmark och var hemma till 20:00 i stället. Alex var dessutom åksjuk och spydde hela vägen, så det blev sängen för hans del så fort han hade kommit hem. Lyckad resa måste jag säga :P I morse gick han upp vid fyra snåret och åkte och jobbade, och slutar väl om några timmar. Så jag och William har haft hela helgen för oss själva.

I morgon är det dags för jobbet igen... Vill verkligen inte! Har knappt kännt av njuren i helgen när jag har kunnat vila någorlunda mycket, och vet att det kommer bli ett helvete så fort jag börjar jobba igen. Lite bättre har det varit nu när jag har varit 50 % sjukskriven, men absolut inte bra. Dessutom är jag bara sjukskriven tom onsdag sen är det meningen att jag ska börja heltid igen. Men ska ringa läkaren i morgon och se om det går att förlänga.

Bebisen verkar åtminstone va en pigg och glad liten krabat :) Jösses vad det sparkar och har sig hela tiden. Det är helt fantastiskt att se en liten fot röra sig fram och tillbaka på magen, och känna hur den ligger där inne och tränar. Det är det som får njurontet, krampanfallen på nätterna, halsbrännan, mardrömmarna och allt annat jobbigt att kännas rätt okej ändå. Att man dessutom har världens underbaraste son som kommer och ger mig massa pussar och kramar hela tiden gör ju inte saken sämre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0