Fredag

Ja då var det fredag igen. Härligt! Alex har börjat jobba igen efter sin pappaledighet så det är så himla skönt med lite sällskap på kvällarna. Han är ju alltid ledig på fredagar och börjar måndag eftermiddag igen.

Tänkte jag skulle summera lite vad som skett sen jag skrev sist. I början av december blev min häst akut sjuk och blev tillsist skickad till veterinärkliniken i Skara för vård. Hon hade fått någon infektion i tarmarna som visade sig vara obotligt. Efter två dygn med dropp och diverse behandlingar ansåg veterinären att det inte fanns något mer att göra. Det var hemskt att få beskedet, men man måste ju tänka på djurets bästa trots allt. Men det tog väldigt hårt på mig och det skär fortfarande i hjärtat när jag tänker på det. Jag hade ju haft henne sen jag var elva år så vi har gått igenom mycket tillsammans.

Sen kom julen (som jag gärna hade hoppat över i år). Denna hade vi tänkt spendera hos Alex föräldrar tillsammans med alla hans syskon. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig! William blev jättedålig med över 40 graders feber och hosta. Så det blev att sitta hemma och titta på TV hela julafton. Men vi får hoppas på nästa jul istället.
Nyårsaftonen firade vi här hemma med goda vänner och god mat. Jag var ju väldigt gravid och orkade inte göra många knop så det blev en lugn och skön kväll.
Sen var det en lång väntan till den 16/1 som var en helt fantastisk dag! Jag vaknade halv åtta på morgonen av att jag började känna av lite värkar. Jag gick upp och körde William till dagis och sen var det dags för ett besök hos barnmorskan. Vid den här tiden hade värkarna gett sig och jag gav upp hoppet om att få träffa min lilla prins det dygnet. Jag gick och la mig samtidigt som William då jag var fruktansvärt trött, men vaknade igen halv åtta av att värkarna hade kommit tillbaka. Jag ringde förlossningen som tyckte jag kunde komma in om jag ville. Ringde sen efter svärmor som fick komma och vara barnvakt. Vi kom in till förlossningen vid halv tio och det första jag sa va att jag SKULLE ha bedövning eftersom jag inte hann med det sist. Men efter en undersökning så konstaterade barnmorskan att vi inte hade tid för de... Så klockan 23:02 blev William storebror till en liten Liam som vägde 4340 g och var 54 cm lång.
Så nu är jag världens stoltaste mamma till två underbara killar :).

Det är väl det som har hänt i stora drag sen jag skrev sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0